A A A K K K
людям з порушенням зору
Відділ освіти, сім'ї, молоді, спорту, культури і туризму Станіславчицької сільської ради

Українська мова та література 7-11 класи

Дата: 05.12.2021 22:11
Кількість переглядів: 342

Завдання ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади

з української мови і літератури

 

2021 - 2022 н. р.

 

7 клас         

  1. Напишіть твір на одну із тем (обсяг - до 1,5 ст.):

 

1. Істинні та фальшиві цінності в житті.

2. Безсмертна українська пісня – це бездонна душа України, її слава (О. Довженко).

 

24 бали

 

  1. Зробити синтаксичний розбір речення (підкреслити члени речення, надписати над кожним словом частину мови, дати загальну характеристику реченню). Виконати морфологічний розбір виділеного слова.

 

Володька завжди грав першу скрипку в нашому класі.

8 балів

 

3. Записати слова у формі родового відмінка однини.

 

Монітор, опік, очерет, Широкий Лан, хліб, садок, бліндаж, полк, Мороз, центнер.

 

2,5 бали

 

4. Виконати ідейно-художній аналіз твору письменника-земляка.

        

Пожнемо світлу тугу за весною,

Складем її в копичку. Від дощів

Сховаємо осінньою сльотою,

Щоб спогад-тугу час не погубив.

 

Як солодко вдихати аромати

Тих спогадів терпких посеред зим.

Щасливі ми, бо є про що згадати.

Щасливі ми, бо є згадати з ким.

 

                            Наталія Погребняк

12 балів

 

 

 Завдання ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади

з української мови і літератури

 

2021 - 2022 н. р.

 

        8  клас           

  1. Напишіть твір на одну із запропонованих тем (обсяг - до 2 ст.):

 

1.Що потрібно людині для щастя?

2. Стародавні уявлення і вірування нашого народу в повісті М. Стельмаха «Гуси-лебеді летять».

24 бали

 

  1. Зробити синтаксичний розбір речення (підкреслити члени речення, надписати над кожним словом частину мови, дати загальну характеристику реченню). Виконати морфологічний розбір виділеного слова. Виписати ту сполуку слів, яка не є словосполученнями, пояснити чому.

 

Там публіка – сім душ на пів бублика (Нар. творчість).

 

 8 балів

 

3. Записати слова, визначивши рід.

       Кафе, шимпанзе, Батумі, дзюдо, салямі, броколі, меню, леді, мажор, біль.

2,5 бали

 

4. Виконати ідейно-художній аналіз твору письменника-земляка.

        

Пожнемо світлу тугу за весною,

Складем її в копичку. Від дощів

Сховаємо осінньою сльотою,

Щоб спогад-тугу час не погубив.

                                      

Як солодко вдихати аромати

Тих спогадів терпких посеред зим.

Щасливі ми, бо є про що згадати.

Щасливі ми, бо є згадати з ким.

 

                            Наталія Погребняк

 

12 балів

 

 

 

 

 Завдання ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади

з української мови і літератури

 

2021 – 2022 н. р.

 

        9  клас           

 

  1. Написати твір на одну із тем(обсяг - до 2 ст.):

 

1.Моральні норми і щирі почуття, відображені в родинно-побутових піснях українців.

2. Афоризм – це добре відредагований роман (В. Голобородько).

 

24 бали

 

  1. Зробити повний синтаксичний розбір речення (підкреслити члени речення, дати загальну характеристику реченню). Виконати морфологічний розбір виділеного слова.

 

Людей питай, а свій розум май.

 

8 балів

 

3. Провідміняти числівник 947, використовуючи всі варіантні форми.

 

  1. балів

4.Виконати ідейно-художній аналіз поезії.

 

НЕСКАЗАНІ СЛОВА

 

Я знаю дивну річ: на світі є людина,

Що береже несказані слова.

І може, це любов, і може, це єдина.

А може, й просто так, сама розрив-трава.

Мільйони слів звучать!... І змінюють подобу.

Проступить гіркота, як сіль на Сиваші.

Роки собі ідуть. Мовчання ставить пробу.

Несказані слова... Незримий скарб душі...

 

Л.  Костенко

12 балів

 

 

 Завдання ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади

з української мови і літератури

2021 - 2022 н. р.

        10  клас          

  1. Написати твір на одну із тем (обсяг - до 2,5 ст.):

 

  1. Чорна смуга у твоєму житті може стати злітною…

2. Колоритні людські характери в повісті «Кайдашева сім’я» Івана Нечуя-Левицького.

  1. бали

2.Зробити повний синтаксичний розбір речення (підкреслити члени речення, надписати над кожним словом частину мови, дати загальну характеристику реченню). Виконати фонетичний розбір виділеного слова.

Над усім світом стояла така тиша, що було чути, як плакала поламана гілка (М. Стельмах).

8 балів

3. Записати слова, знявши скісну риску, відповідно до норм українського правопису.

Україна/ненька, що/сили, усе/ж/таки, хто/будь, у/щерть, чим/дуж, що/ж/до, Х/подібний, так/таки, честь/честю.

2,5 бали

4. Виконати ідейно-художній аналіз твору письменника-земляка.

ОМЕЛА

Дерева – голі, тільки омела

Зеленим ярим цвітом розцвіла.

 

А звідки ж смокче життєдайні соки?

З тополь і лип, могутніх і високих?

 

Дерева сохнуть, а вона – цвіте.

Їй – що зима, що літо золоте, -

 

Однаково зелена, сили повна,

Невдячна за офіру цю жертовну.

 

Та й те сказать – хіба це новина?

Паразитує не лише вона,

 

В народі звана «баб’ячим прокльоном»,

Пристосуванцям служить еталоном.

 

Невже ніхто не думає про те,

Чому ця нарість і в мороз цвіте?

                   Жанна Дмитренко

12 балів

 

 

 

 

Завдання ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади

з української мови і літератури

 

2021 - 2022 н. р.

        11  клас          

 

1. Написати твір на одну із тем (обсяг - до 2,5 ст.):

 

1.Феномен «кларнетизму» Павла Тичини.

2. Людина створена для щастя, як птах для польоту.

 

  1. бали
  1. Вставити розділові знаки. Зробити повний синтаксичний розбір речення (підкреслити члени речення, надписати над кожним словом частину мови, дати загальну характеристику реченню). Виконати словотвірний розбір виділеного слова.

 

Достиглі зорі випадали з небесного життя не досягнувши земного і можливо звичайний осінній листок був щасливіший за них він золотим човником падав на п’янку землю щоб стати землею і дати комусь життя.

 

  1. балів

 

3.Провідміняти числівник 647, використовуючи всі варіантні форми.

5 балів

4. Виконати ідейно-художній аналіз твору письменника-земляка.

        

СИНІЙ ВЕЧІР

 

Синій вечір за синіми шторами

Запалив синій цвіт ліхтарів.

Синій смуток між нами: говоримо

Ми про день, що думки підсинив.

 

А так хочеться з райдуги настрою,

Щоб сипнув поміж нас небосхил.

Щоб ліхтарик нам видався айстрою

На вершині червоних вітрил.

 

Щоб серцями під тими вітрилами

Почуття забажали обнов,

Щоб для себе назавжди згасили ми

Синій смуток на яхті «Любов».

                            Наталія Погребняк

12 балів

 


« повернутися

Вхід для адміністратора