A A A K K K
людям з порушенням зору
Відділ освіти, сім'ї, молоді, спорту, культури і туризму Станіславчицької сільської ради

Історія 8-9 кл

Дата: 05.12.2021 22:12
Кількість переглядів: 175

Завдання ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з історії

8 клас                                                                                                                                          5 грудня 2021 р.

І. Тестові завдання (15 б.)

  1. Нащадки яких літописних племен населяли землі Галичини та Волині?

а)   дуліби, уличі, тиверці                         б)   дуліби, уличі, деревляни

в)   дуліби, тиверці, білі хорвати             г)   дуліби, поляни, тиверці  

2.  Які моря з'єднав шлях "із варяг у греки"

а ) Чорне і Середземне              б ) Балтійське і Середземне

в ) Балтійське і Чорне                г ) Балтійське і Каспійське

3.  Давньоруські гроші називалися:

а)  злотник;   б) динар;    в) талер;    г) срібник.

4.  Вотчина - це:     

а)   земля, що перебувала у користуванні общини;    б)  земля, що переходила у спадщину; 

в)  земля, що надавалася в оренду;                               г) земля, що надавалася за службу.

  1. Хто очолював запорожців під час знаменитого морського походу на Кафу?  _____________________
  2. Розташуйте в хронологічному порядку

а)   Утворення Золотої Орди

б)   Облога Києва монголо-татарами

в)   Розгром половців монголо-татарами

г)   Зруйнування Любліна і Кракова

7.   У якому документі вперше вжито назву «Україна»?       __________________________________

8.   Назвіть подію. _______________________     - битва, в якій об'єднана польсько-литовсько-українська армія 1410 р. розгромила війська Тевтонського ордена.

9.  Назвіть поняття, визначення якого наведено нижче. Спосіб господарювання, за якого 

     людина існує за рахунок того, що дає йому природа, - це _____________________________________

10.  Позначте визначення, яке розкриває зміст поняття «монотеїзм».

А    поклоніння богам, які уособлювали сили природи;

Б    багатогалузеве підприємство з виробництва споживчих товарів;

В    поклоніння одному богу;

Г    віра в надприродні властивості предметів.

11. Перехід від привласнювального до відтворювального господарства відбувся у період ________

12. Підкресліть зайве поняття у цьому ряді:

      Єпископ, митрополит, патріарх, курфюрст, кардинал, диякон

13. У результаті Люблінської унії українські землі Подніпровя, а також Підляшшя потрапили до складу:

А   Польщі;        Б    Угорщини;       В    Литви;        Г    Московського царства.

14.  Хто із гетьманів зініціював вступ всього Війська Запорозького до Київського братства?

     _________________________________________

15.  Литаври, каламар, пірнач. Що об'єднує ці речі?   ______________________________________

 

 

ІІ. Визначте позитивні й негативні наслідки Великих географічних відкриттів. (10 балів)

 

ІІІ. Прочитайте добірку понять. Визначте тему соціально-економічної історії, що її зміст розкриває
добірка.
Напишіть на визначену Вами тему відповідну довідкову статтю (у межах десяти речень), де
використайте всі поняття із запропонованого переліку. (Відмінки понять можна змінювати, а також за
потреби перетворювати іменники в інші частини мови.) Кожне речення із правильно застосованим
поняттям – 0–2 бали.
(20 балів)

Ціни, магнати, шляхта, привілеї, міщани, цехи, партачи, селянство, фільварки, статут.

 

 

ІV. Заповніть таблицю, що стосується історії світової дипломатії. (15 балів).

Назва договору,
угоди, союзу

Дата (рік)
укладання

Місце (країна, місцевість і т. ін.) укладання

Сторони
(країни,
постаті)
укладання

Умови договору,
угоди, союзу

Кревська унія

       

Тордесільяський договір

       

Люблінська унія

       
         
         
         

 

V. Розв’яжіть історичні задачі, давши коротку відповідь (у межах 3-х речень) (15  б.)

 1. А. Галичина славилася соляними покладами. Галицької солі потребували на всіх просторах Русі. Навіть одна із версій походження назви «Галич» виводить ймення міста від грецького слова «гальс», що в перекладі означає «сіль».

Б.Польський літописець свідчить, що князь Роман Мстиславович мав таку приказку: «Не можна безпечно їсти меду, не винищивши рою».

В чому полягає логіка причинно-наслідкових зв’язків між твердженнями «А» і «Б»?

 

2. Коли у Венецію прийшла звістка про відкриття цього шляху, то всі жителі прийшли до висновку, що гіршим за це може бути лише втрата свободи. Назвіть цей шлях та поясніть таке ставлення Венеції до цієї події.

 

3. У трактаті єзуїтського теолога Петра Скарги « Про єдність Божої Церкви під одним Пастирем» (1577 р.) зроблено наголос на неосвіченість православного кліру, бо «…не було ще на світі і не буде жодної академії, колегії, де б теологія, філософія та інші вільні науки іншими мовами вивчались… Зі слов’янської мови жодний не може бути вченим …». Поясніть, у чому помиляється Петро Скарга. Чим це викликано?

 

VІ. Виділіть поняття, яке  є зайвим у кожному з рядків? Поясніть, чому це слово є зайвим? Дайте визначення зайвого поняття. (15 б.)

А) Літопис, аннали, хроніка, грамота, фібула, хартія.

Б) Тотемізм, фетишизм, ідол, тіун, магія, капище, культ.

В) Палеографія, епіграфіка, сфрагістика, нумізматика, хронологія

Г) Князі, магнати, дрібна шляхта, міщани, духівництво.

Д) Генеральні штати, парламент, курія, сейм, кортеси, рейхстаг.

 

Всього 90 балів

Завдання ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з історії

9 клас                                                                                                                                     5 грудня 2021 р.

І. Тестові завдання (15 б.)

   1. Знайдіть зайве: а) Рільництво, б)  рибальство, в) збирання, г)  бортництво.

   2. Чия імперія підкорила та приєднала до себе Кримське ханство? ______________________________

   3. Хто в своїй імперії побудував законодавство на «цивільному кодексі»? ________________________

   4. Податкове населення турки називали:

     а) яничари;  б) райя;   в) ясир     г) калга.

   5. Звільнення соціального життя від впливу церкви:

     а) секуляризація;    б) урбанізація;    в) модернізація       г) реформація.

   6. Яким винаходом фінікійців ми користуємося в наш час:

     а) монети;       б) алфавіт;       в) папір       г) порох.

   7. Назвіть першого ректора Київського університету:

    А) В. Каразін        Б) М. Максимович        В) П. Куліш          Г) М. Костомаров

   8. Повернуто під владу гетьмана Запорозьку Січ і Київ, проведено судову реформу – створено станові шляхетські суди (земський, підкоморський, гродський), реформоване козацьке військо. Це стало результатом діяльності:                      

А) Першої Малоросійської колегії                                   Б) Генеральної канцелярії гетьмана Данила Апостола

В) Генеральної канцелярії гетьмана Кирила Розумовського     Г) Другої Малоросійської колегії

  9. Коли було сформовано Азовське козацьке військо:

А) 1775 р.          Б) 1806 р.           В) 1812 р.           Г) 1832 р.

10. Вставте пропущений термін: «Економічна політика держави, спрямована на захист національної економіки від іноземної конкуренції та на розширення зовнішніх ринків – це ___________________».

А) протекціонізм         Б) протестантизм            В) бенефіцій          

11. Перша писемна згадка про українських козаків відноситься до:

а) 1475 року; б) 1489 року; в) 1492 року; г) 1555 року.

12. Поділ християнської церкви на католицьку та православну відбувся:

а) 882р; б) 945р; в) 988р; г) 1054р.

13 Яке місто Російської імперії в 1817 р. отримало статус відкритого вільного порту (порто-франко)?

14. «Решительные пункты» визначали діяльність гетьмана ________________________.

15. На зламі 18-19 ст. підросійську територію України було поділено на таку кількість губерній:

 

ІІ. Дайте визначення двома реченнями наступним поняттям: (10 б.)

  • бонапартизм;
  • промисловий переворот;
  • конфесія;
  • національна свідомість;
  • літочислення.

 

ІІІ. Уявіть себе міжнародним оглядачем політичного часопису. Напишіть тези аналітичної статті «Завершив роботу Віденський конгрес». (10 б.)

 

ІV. Після закінчення революцій 1848-1849 рр. одні стверджували, що «кров була пролита дарма», а інші відзначали, що, незважаючи на поразку, «революційні події прискорили суспільний прогрес». Дайте загальну характеристику європейським революціям 1848-1849 рр..  Висловіть свої міркування з приводу цих тверджень. (20 б.)

 

 

V. Заповніть таблицю, що стосується історії світової дипломатії. (15 б.).

Назва договору,
угоди, союзу

Дата (рік)
укладання

Місце (країна, місцевість і т. ін.) укладання

Сторони
(країни,
постаті)
укладання

Умови договору,
угоди, союзу

Вестфальський договір

   

« повернутися

Вхід для адміністратора