A A A K K K
людям з порушенням зору
Відділ освіти, сім'ї, молоді, спорту, культури і туризму Станіславчицької сільської ради

Історія 10-11 кл

Дата: 05.12.2021 22:15
Кількість переглядів: 189

Завдання ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з історії

10 клас                                                                                                                                  5 грудня 2021 р.

І. Тестові завдання (15 б.)

1. На яку добу археологічної періодизації давньої історії України припадає розквіт трипільської культури:   

а) Мезоліт   б) Енеоліт      в) Неоліт      г) Раннє залізо.

2. Позначте ім’я київського князя, на печатці якого вперше з’явився князівський знак Рюриковичів – тризуб:       

А) Ігор;         Б) Святослав Ігорович;         В) Володимир Великий;         Г) Ярослав Мудрий.

3. В якому році Східна Галичина потрапила до складу Австрійської імперії? __________________

4. Позначте ідеолога течії «Хлопоманів»:

   а) М. Грушевський;                                   б) В. Антонович;

   в) М. Драгоманов;                                     г) І.Франко.

5. Позначте місто, в якому діяло Наукове товариство ім..Т. Шевченка   (НТШ)    

   а)    Києві;  б)    Одесі;   в)    Львові;   г)    Харкові.

6. Міста в Україні у ХІV – І пол. ХVІІ ст. могли належати:

   а) державі;                                   б) державі та церкві;    

   в) церкві, магнатам і шляхті;     г) магнатам і шляхті;                                       

   д ) державі, церкві, магнатам і шляхті;         

7. Соціальну групу (верству) українців, які мали ряд особливостей у побуті та звичаях і   були одночасно    воїнами, вільними землеробами та промисловиками, називають: 

    а) партачами;   б) ізгоями;   в) козаками;   г) міщанами.

8. Унаслідок якої війни до Росії відійшла Бессарабія:

   а) Російсько-турецька війна 1806-1812 рр.;    б) Російсько-французька війна 1812 р.;

   в) Російсько-турецька війна 1828-1829 рр.;    г) Кримська війна 1853-1856 рр.

9. 20 вересня 1792 р. в історії революції у Франції сталися дві знаменні події _____________________ __________________________       та початок      роботи Національного Конвенту.

10. Викресліть положення, яке не відповідає логіці добірки:

    Трафальгар, Аустерліц, Тільзіт, Бородіно, Ватерлоо. 

11. Викресліть зайве: Чартизм, тред-юніони, Вікторія, Фарадей, віги, Священний союз;

12. Якою угодою було започатковане створення «Ліги Націй»?

а) Версальською; б) Варшавською; в) Вашингтонською; г) Вестфальскою.

13. У якій країні була створена перша фашистська партія?

а) Німеччина; б) Іспанія; в) Італія  г) СРСР.

14. Що означає термін «парцеляція»?

1)  Примусові грошові побори з населення        2)  Приватизація землі  

3)  Сприйняття нової      політичної теорії.         4) Дроблення землі на дрібні ділянки                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                        

15. Поява першої школи на Русі відноситься до:

      а) 945       б) 988             в) 1024                г) 1051                

 

ІІ. Поміркуйте над причинами поразки Німеччини та її союзників, а також перемоги країн Антанти в Першій світовій війні. (15 б.)

 

ІІІ.  Історична особа. (20 б.)

1. За моральними якостями і відданістю українській справі Костя Левицького, поряд із митрополитом Андреєм Шептицьким, називають «апостолом Галичини». Дайте власну оцінку його діяльності. (10 б.)

2. Визначте про кого йде мова, дайте коротку характеристику його діяльності.

Онук австрійського імператора Франца-Йосифа. Із молодих років жив  в українському середовищі Галичини, брав участь у І світовій війні. У квітні 1918 р. був призначений командиром УСС. Автор збірки поезій українською мовою “Минають дні”. (10 б.)

 

 

ІV. Уявіть себе міжнародним оглядачем політичного часопису. Напишіть тези аналітичної статті «Завершила роботу Паризька мирна конференція». (15 б.)

 

V. Розв’яжіть історичну задачу. (10 б.)

(Рік підписання імператором Олександром ІІ Ємського указу + рік видання циркуляру голови Ради міністрів П. Столипіна, до цієї дати + рік битви на р. Калці та + номер, під яким правив король Людовик, страчений під час Французької революції кінця ХVIII ст.) : кількість поділів Речі Посполитої + номер імперії, яка існувала у Франції з 1852 до 1870 р. = дата (стисло опишіть події з історії України)

 

VІ. Джузеппе Мадзіні, італійський політичний діяч, характеризуючи національні рухи ХІХ століття в Європі, сформулював тезу-гасло: «Кожній нації – своя держава». Поміркуйте, чи вдалося реалізовувати таке гасло в контексті подій історії України ХІХ ст.? (15 б.)

 

VІІ. Історичний словник.  Поясніть поняття і терміни: (10 б.)

 Демілітаризована зона,

асиміляція,

монополія,

ультиматум Раднаркому,

санітарний кордон.

 

Всього 100 балів

Завдання ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з історії

11 клас                                                                                                                                 5 грудня 2021 р.

І. Тестові завдання (15 б.)

1. Установіть відповідність між назвами документів Української Центральної Ради та уривками з них.

1 І Універсал.           2 ІІ Універсал.     3 ІІІ Універсал.        4 IV Універсал.

А «Однині Україна стає Українською Народною Республікою. Не відділяючись від республіки Російської, ми твердо станемо на нашій землі...»

Б «...не розриваючи з державою Російською, хай народ український на своїй землі має право сам порядкувати своїм життям. Хай порядок і лад на Вкраїні дають вибрані... Всенародні Українські 3бори (Сойм)...»

В «Ми рішуче ставимось проти замірів самовільного здійснення автономії України до Всеросійського Учредительного Зібрання...»

Г «Неможливо одночасно визнавати право на самовизначення і водночас робити грубий замах на це право... як це робить Рада Народних Комісарів Великоросії щодо Народної Української Республіки...»

Д «Однині Українська Народна Республіка стає самостійною... суверенною державою українського народу».

2. Установіть відповідність між історико-географічними назвами земель та їхньою державною належністю на кінець 1937 р.

 

1 Наддніпрянщина та Слобожанщина.

2 Східна Галичина та Західна Волинь.

3 Північна Буковина та Південна Бессарабія.

4 Закарпаття.

 

А Польська Республіка.

Б Чехословацька Республіка.

В Королівство Угорщина.

Г Українська РСР.

Д Королівство Румунія.

 

3. Яку назву мав договір, укладений 23 серпня 1939р. між СРСР та Німеччиною?

а)«Про дружбу і кордони»;                              б) «Про ненапад»;

в) «Про економічну співпрацю»;                    г) «Про співробітництво».

4. Позначте подію Другої світової війни, яка збіглася в часі (рік) зі створенням УПА:

а) підписання у Вашингтоні Декларації Об’єднаних Націй;

б) висадження англо-американських військ на Сицилії;

в) Тегеранська конференція лідерів антигітлерівської коаліції;

г) напад Японії на Перл-Харбор.

5. Позначте зовнішньополітичну акцію СРСР, яка стала причиною виключення СРСР з Ліги Націй:

а) приєднання прибалтійських держав до Союзу РСР;

б) агресія проти Фінляндії;

в) приєднання Північної Буковини до Союзу РСР;

г) агресія проти Польщі.

6. Для якого періоду історії України було характерним таке висловлювання?

«Зворотною стороною буржуазного націоналізму є безрідний космополітизм, що проявляється в плазуванні перед буржуазною культурою і в низькопоклонстві перед іноземщиною».

А кінця 1930 – початку 1940-х років

Б другої половини 1940 – початку 1950-х років.

В другої половини 1950 – початку 1960-х років.

Г кінця 1960 – першої половини 1970-х років.

7. Позначте військове формування, яке у 1943 році очолив Роман Шухевич:

а) батальйон «Нахтігаль».                         б) «Поліську Січ».

в) Українську повстанську армію.           г) Головний провід ОУН.

8. Позначте військову операцію Червоної армії, внаслідок якої завершилося вигнання військ Німеччини та її союзників з території України:

а) Яссько-Кишинівська.                   б) Львівсько-Сандомирська.

в) Вісло-Одерська.                            г) Карпатсько-Ужгородська.

9. У якому стилі споруджені Троїцька церква Густинського монастиря та  Спасо-Преображенська церква у Великих Сорочинцях: А) класицизм;           Б) ампір;       В) бароко;     Г) готика.
10. Вільгельм фон Габзбург-Лотрінген - австрійський архикнязь, поет, полковник армії УНР. Під яким псевдонімом він відомий як полковник УСС:
А) Олесь Тихий;         Б) Тарас Чупринка;              В) Віктор Грім;        Г) Василь Вишиваний.
11. Яке місто було центром Подільського воєводства у Речі Посполитій:
А) Кам'янець;                       Б) Брацлав;                      В) Хотин;             Г) Бар.

12. Хто автор малюнка «Смерть Богдана Хмельницького», виконаного у 1832-1837 роках:

А) Т. Шевченко;           Б) К. Трутовський;            В) К. Брюллов;          Г) І. Сошенко.
13. Кого було обрано наказним гетьманом після арешту Б. Хмельницького кримським ханом в ході битви під Берестечком:

А) М. Кривоноса;        Б) І. Богуна;                   В) М. Пушкаря;                            Г) М. Кричевського

14. Вона була першою жінкою в Україні та Росії, якій Харківський університет присудив учений ступінь почесного доктора наук у 1910 році:

А) Олександра Єфименко;                       Б) Софія Ковалевська;

В) Марія Складовська-Кюрі;                   Г) Ольга Кобилянська.
15. «Зі смертю скінчилася ціла течія національного українського більшовизму, що щиро вірила в ленінізм, в інтернаціоналізм, у рівність усіх націй, в ідеальний Союз РСР. Цю течію залізною п'ятою розчавив могутній російський бюрократичний шовінізм, що саме наступав по всьому фронту в Україні в особі Павла Постишева». Про кого йде мова:

А) Микола Скрипник;                            Б) Микола Хвильовий;

В) Володимир Винниченко;                  Г) Станіслав Косіор.
 

ІІ. Поміркуйте. Які були альтернативи розвитку міжнародних відносин після закінчення Другої
світової війни? Яка з них затвердилася на практиці? Чому? (15 б.)

 

ІІІ. Складіть порівняльну таблицю. Дайте назву таблиці.  (20 б.)


« повернутися

Вхід для адміністратора